Introducere
În ultimele zile, presa locală a fost inundată cu titluri spectaculoase despre starea bacului de la Moldova Nouă, iar Romeo Dunca, președintele Consiliului Județean Caraș-Severin, nu a ezitat să își exprime opinia cu privire la situația delicată în care se află acest important mijloc de transport. Într-o postare pe o rețea de socializare, el a expus în detaliu o serie de evenimente și decizii care au dus la actuala situație precară a bacului. Cu toate că titlurile de presă au subliniat un ton pozitiv, precum „Crina ține bacul de la Moldova Nouă pe linia de plutire!”, președintele Dunca ne aduce în atenție o perspectivă diferită și mai profundă asupra situației reale. În acest articol, vom explora istoria și evoluția acestui proiect, precum și controversele și deciziile politice care au contribuit la situația actuală.
Istoria și evoluția proiectului
Bacul care face legătura între Clisura Dunării și vecinii sârbi a fost inițial gestionat de societatea EOLIANA SRL. Cu toate acestea, activitatea nu a generat suficiente resurse financiare pentru a acoperi cheltuielile necesare pentru operarea serviciului, ceea ce a condus la intrarea în insolvență a acestei companii. Astfel, bugetul județului a fost pus în pericol, fiind nevoit să restituie o parte semnificativă din suma totală a proiectului, valoarea de 2.352.684 euro, din cauza neîndeplinirii obiectivelor asumate.
Pentru a rezolva această situație, s-a organizat o licitație publică pentru concesionarea serviciilor către un operator privat. Cu toate că nimeni nu a manifestat dorința de a prelua această activitate dificilă, AquaCaraș S.A. a preluat conducerea proiectului. Compania a investit eforturi semnificative pentru a revitaliza bacul, care se afla într-o stare avansată de inactivitate, și a asigurat personalul necesar pentru a-l face funcțional. În plus, AquaCaraș a dezvoltat un site pentru achiziționarea online a biletelor, facilitând astfel accesul cetățenilor la serviciul de transport.
Decizii politice și controversă
Una dintre deciziile semnificative menționate de președintele Dunca a fost propunerea de creare a societății „CARAȘ SERV”, care ar fi preluat gestionarea bacului, dar și responsabilitățile de deszăpezire și curățare a vegetației de pe drumurile județene. Aceste două activități ar fi generat profit, iar fondurile obținute ar fi putut fi direcționate către întreținerea și dezvoltarea bacului, care ar fi putut deveni un mijloc vital de tranzit pentru turiști, într-o zonă cu potențial turistic ridicat.
Cu toate acestea, planurile lui Dunca au întâmpinat opoziție puternică din partea consilierilor județeni, în special din partea reprezentanților PSD+PMP, conduși de influentul personaj numit Crina. Acest grup s-a opus vehement propunerii și a reușit să impună ideea de creare a societății „CARAȘ SERV”, cu domeniu de activitate exclusiv pentru gestionarea bacului, finanțată direct din bugetul județului pentru a acoperi eventualele pierderi.
Rezultatele actuale și provocările viitoare
Cu toate că s-au făcut eforturi pentru a salva bacul de la Moldova Nouă, situația actuală este departe de a fi una optimistă. Desemnarea unei persoane pentru a salva bacul, în acest caz, domnul Toni Novăcescu, a fost umbrită de dezvăluirea că acesta se află într-o situație de incompatibilitate, fiind și consilier local la Moldova Nouă. În timp ce presiunea timpului crește, cu termenul limită de predare a cheilor de către AquaCaraș în aproximativ două zile, bacul este amenințat cu închiderea, iar costurile serviciilor de ancorare, conservare și pază, în valoare de 41.000 de lei pe lună, vor fi suportate din bugetul județului.
Pe fondul acestei situații, dezbaterea și lupta politică continuă, iar viitorul bacului de la Moldova Nouă rămâne incert. În timp ce președintele Dunca încearcă să atragă atenția asupra problemelor și dificultăților întâmpinate în gestionarea acestui proiect, controversele și interesele politice continuă să influențeze soarta acestui mijloc de transport vital pentru comunitate.
Concluzie
Drama bacului de la Moldova Nouă reprezintă un exemplu complex și captivant al interacțiunii dintre administrarea publică, interesele politice și necesitățile comunității. Prin intermediul postării sale pe rețelele de socializare, președintele Romeo Dunca a adus la lumină mai multe aspecte necunoscute publicului larg și a deschis discuții importante despre modul în care deciziile politice pot influența dezvoltarea unor proiecte cheie pentru regiuni întregi. În timp ce viitorul bacului de la Moldova Nouă rămâne neclar, este clar că această poveste nu se încheie aici, iar cetățenii și autoritățile locale trebuie să continue să lucreze împreună pentru a găsi soluții viabile și durabile pentru această situație dificilă
Leave a Reply
Trebuie să fii autentificat pentru a publica un comentariu.