Nava germană „Antonia” a lovit aseară în jurul orei 00:40 stâlpul de sprijin al podului de la punctul de trecere a frontierei cu Croația, Bačka Palanka-Ilok, pe Dunăre, a confirmat pentru RTS poliția din Novi Sad. Ministerul Mediului a anunțat că barja pe care o remorca nava s-a scufundat și că conținea 1.000 de tone de îngrășământ cu azot. Ei au spus că monitorizează situația. Croația a închis punctul de trecere a frontierei Ilok.
„Barja scufundată este situată la kilometrul 1296, mai aproape de coasta sârbească, adică de malul stâng al Dunării, și nu reprezintă niciun obstacol pentru funcționarea regulată a traficului pe apă”, a spus Chinčurak. Sârbii spun că barja era românească.
Presa sârbă scrie că împingătorul este românesc, însă pe aplicația de monitorizare a traficului naval, apare ca fiind sub pavilion german. Incidentul grav s-a înregistrat după ce împingătorul barjei a lovit pilonul unui pod. În urma impactului, barja a luat apă și s-a scufundat. Alertate, autoritățile sârbe au închis circulația pe podul care face legătura cu Croația, ca să-l inspecteze. Nava plecase din Austria și trebuia să ajungă într-un port de lângă Belgrad, iar activiștii de mediu se tem acum că cele o mie de tone de îngrășăminte vor afecta flora și fauna din zonă. Mai mult, există riscul ca azotul să ajungă și în Delta Dunării. Experții spun că la o viteză de deplasare a apei de 400 de kilometri pe zi, dacă îngrășământul va ieși din saci, valul de poluare poate lovi Delta în trei zile. Pentru că sunt temperaturi scăzute, dizolvarea azotului de către plante se face în ritm lent, astfel că efectele unui dezechilibru al florei în Delta Dunării ar putea avea efecte pe termen lung.
Leave a Reply
Trebuie să fii autentificat pentru a publica un comentariu.