În incinta Tribunalului Caraş-Severin au fost stabilite reguli de acces, circulaţie şi staţionare, cu circuite separate pentru personalul instanţei faţă de ceilalţi participanţi, potrivit unui Plan de măsuri pentru prevenirea şi limitarea efectelor pandemiei determinată de infectarea cu COVID-19.
„Reţinând contextul excepţional generat de pandemia determinată de infectarea cu COVID-19 şi necesitatea implementării unor măsuri coordonate care să permită Tribunalului Caraş-Severin să funcţioneze în condiţii de siguranţă şi securitate în muncă, activitatea administrativ-judiciară a Tribunalului Caraş-Severin, în perioada 15 mai 2020 – 31 august 2020 se va desfăşura potrivit Planului de măsuri pentru prevenirea şi limitarea efectelor pandemiei determinată de infectarea cu COVID-19. Accesul avocaţilor şi a celorlalţi participanţi (părţi, consilieri juridici, experţi, practicieni în insolvenţă, consilieri de probaţiune) în sălile de şedinţă, precum şi la arhivă şi registratură, se va realiza pe la intrarea principală, cu respectarea distanţei sociale de 1,5 m şi a obligaţiei de a purta mască de protecţie în incinta clădirii”, a declarat judecătorul delegat Daniela Deteşan, din partea Tribunalului Caraş-Severin.
Justiţiabilii vor staţiona în sediul Tribunalului Caraş-Severin strict până la finalizarea dosarului/operaţiunii care a necesitat prezenţa, după care vor părăsi sediul instituţiei, în cel mai scurt timp, iar în situaţiile excepţionale determinate de necesitatea accesului în sediul Tribunalului Caraş-Severin a unor alte categorii de persoane, ori pentru cazuri urgente, se va obţine de către dispozitivele de jandarmi acordul telefonic al preşedintelui/vicepreşedintelui sau înlocuitorilor acestora.
Potrivit judecător Daniela Deteşan, nu este permis accesul în clădire persoanelor a căror temperatură corporală depăşeşte valoarea de 37,3 grade. Participanţii, atât părţile, cât şi avocaţii lor, sunt sfătuiţi să solicite judecarea în lipsa lor de la dezbateri şi să depună concluzii scrise dacă prezenţa lor fizică în faţa instanţei nu este absolut necesară.
Participanţii sunt sfătuiţi să depună înscrisurile la instanţă prin fax, e-mail ori prin intermediul serviciilor poştale, şi să consulte dosarele în format electronic. Dacă, totuşi, este necesară prezenţa lor fizică, se va permite accesul către arhivă şi registratură, cu păstrarea distanţei sociale de 1,5 m, exclusiv de la intrarea principală, a maximum două persoane concomitent pentru fiecare compartiment, asigurând prioritatea avocaţilor, consilierilor juridici, experţilor, practicienilor în insolvenţă şi consilieri de probaţiune. Timpul de staţionare în aceste spaţii nu va depăşi 3 minute pentru depunere de documente, respectiv 15 minute pentru studiul dosarelor, decât în situaţii excepţionale, cu acordul grefierului arhivar şef.
La arhivă, grefierii arhivari vor gestiona fluxul de persoane astfel încât între personale aşezate la masa de studiu să fie un loc liber. Se vor urma benzile colorate vizibil pentru marcarea distanţei sociale de 1,5 m şi calea de acces intrare/ieşire.
În perioada 15 mai – 25 mai 2020, toate completurile vor lua măsurile necesare pentru fixarea termenelor de judecată şi citarea părţilor în procesele a căror judecată a fost suspendată de plin drept pe durata stării de urgenţă, grupate pe intervale orare. În dimineaţa zilei fixate pentru judecarea cauzelor, grefierul de şedinţă va comunica un exemplar al listei de şedinţă corpului de jandarmi care asigură paza instanţei în vederea permiterii accesului participanţilor la intervalele orare alocate fiecărui grup de cauze. Este obligatorie purtarea măştii de protecţie facială de către personalul instanţei şi de către public, inclusiv de către avocaţi, in interiorul sediilor instanţelor, atât în interiorul cât şi în afara sălilor de judecată.
Dispozitivele de jandarmi care asigură paza nu vor permite accesul în sediul instanţei a persoanelor care nu poartă mască de protecţie facială. Preşedintele completului de judecată nu va permite accesul sau, după caz, va dispune evacuarea din sala de judecată a persoanele care nu poartă mască de protecţie facială. Accesul justiţiabililor, al altor participanţi la procesele civile şi penale în sediul instanţei este permis cu 30 minute înainte de ora la care este anunţată cauza. Dispozitivele de jandarmi vor proceda la aplicarea acestei dispoziţii, prin verificarea listei de şedinţă de la fiecare sală de judecată.
În sălile de şedinţă este obligatorie respectarea distanţei sociale de protecţie de 2,5 metri între persoane, inclusiv în ceea ce priveşte personalul instanţei, iar dacă situaţia impune crearea unor contacte directe, care nu respectă distanţarea socială, timpul alocat va fi de cel mult zece minute.
Transmiterea cererilor de orice fel adresate instanţei se va realiza, pe cât posibil, prin mijloace electronice, datele de contact fiind disponibile pe portal.just.ro – portalul instanţelor de judecată, iar soluţiile şi copiile solicitate se vor comunica la adresele de la care s-au solicitat.
1 Comment
Instanțele de judecată în perioada stării de alertă – Carasanul – Banat24
17 mai 2020 at 17:53[…] citeste mai mult aici […]