Ministrul Transporturilor, Răzvan Cuc, a anunțat, duminică în timpul unei vizite de lucru în județul Caraș-Severin că s-au obținut fonduri europene pentru realizarea unui drum expres între Caransebeș și Reșița și Voiteg. De la Voiteg este deja un drum expres până la Timișoara.
În cadrul vizitei, ministrul Transporturi și directorul general CNAIR (Compania Națională de Administrare a Infrastructurii Rutiere), Narcis Neaga, împreună cu reprezentanții autorităților locale au verificat situația mai multor obiective de infrastructură din județ.
La Oravița, locul unde a fost susținută conferința de presă, ministrul Cuc a avut o întâlnire cu primarii din județ iar discuțiile au vizat și stadiul demarării procedurilor referitoare la drumul expres Caransebeş – Reşiţa – Voiteg, proiect care va fi finanțat din fonduri europene.
„Este un proiect pe care îl vom lansa la sfârşitul lunii aprilie. Este vorba de elaborarea studiului de fezabilitate pentru drumul expres Caransebeş – Reşiţa – Voiteg. S-a vorbit încă de acum trei săptămâni de lansarea acestui drum, care era cuprins în Master-Planul general de transport ca perioadă de implementare 2020 – 2030, dar, aşa cum am făcut şi la alte proiecte de interes regional, am decis să tragem în perioada de implementare acest proiect în 2019, iar într-o lună va fi ridicată pe SICAP procedura de licitaţie pentru elaborarea studiului de fezabilitate. Astfel, punem acest obiectiv în linie dreaptă”, a precizat Cuc.
Potrivit ministrului Răzvan Cuc și a precizărilor făcute de Narcis Neaga, directorul general CNAIR, drumul expres nu va traversa nicio localitate, adică nu se va suprapune cu DN 58, DN 58 B și va avea câte două benzi pe sensul de mers.
În continuarea vizitei, ministrul Transporturilor a avut o serie de discuții cu primarii localităților cărășene, cu privire la urgențele ce trebuie rezolvate în infrastructura din această zonă.In teorie, nu sunt cu mult diferite decat autostrazile. Cele mai mari diferente le reprezinta lipsa benzii de siguranta si viteza maxima la campie (120km/h), in rest vorbim de un drum cu cate cel putin doua benzi pe sens, care ocoleste localitatile si nu se intalneste la nivel cu alta cale de transport. Surse ministeriale sustin ca realizarea drumurilor expres ar costa cu o treime mai putin decat autostrazile si ca cele din Masterplan vor fi cosntruite din start in ideea unui „upgrade” pe viitor la rang de autostrada.
Dana Predut
Zi de zi in ochi tai
Leave a Reply
Trebuie să fii autentificat pentru a publica un comentariu.