Accidentul produs sâmbătă în gara Galați, în care a murit o femeie conductor, ar fi fost provocat de defecțiunea unui echipament din dotarea locomotivei. Conform primelor investigații, locomotiva a început să accelereze brusc, iar mecanicul a scăpat-o de sub control întrucât sistemul de frânare nu a mai răspuns la comenzi. Ministrul transporturilor, Sorin Grindeanu, a dezvăluit luni că locomotiva ieșise din revizie tehnică, din Depoul Ploiești, chiar în ziua accidentului.
„Standardele tehnice din domeniul feroviar trebuie asigurate la cei mai buni parametri pentru ca astfel de tragedii să nu se mai întâmple”, a spus ministrul Grindeanu. El a anunțat că a cerut reverificarea mecanicilor de locomotivă și a recunoscut subfinanțarea CFR, dar s-a referit exclusiv la materialul rulant:
„De zeci de ani acest sistem a fost subfinanțat și asta e o realitate pe care nu avem cum să o negăm. Sunt zeci de ani, cam de 20, de când în România nu s-a cumpărat nicio garnitură de tren”.
Leave a Reply
Trebuie să fii autentificat pentru a publica un comentariu.