Portul Moldova Veche din Caraş-Severin, este primul port fluvial mai important din România. În trecut, acesta era doar simplu reper pentru măsurarea cotelor apelor Dunării. Construit iniţial să deservească zonelor industriale şi agricole, portul fluvial a devenit tablou al dezolării. Despre turişti, nici nu poate fi vorba, unul dintre motive fiind şi acela că, în zonă, există puţine unităţi de cazare, iar infrastructura rutieră nu este în ceea mai bună stare.
După mai bine de 8 ani de zile, Compania Naţională Administraţia Porturilor Dunării Fluviale S.A. Giurgiu, doreşte revigorarea şi reabilitarea portului, conform declaraţiei domnului director, Doru Ruşinaru:„Am avut un ponton la Moldova Veche, ce nu era adecvat pentru activităţile curente de acolo, pentru exploatarea portuară şi nici pentru activităţile necesare de intrare în spaţiul Schengen, tocmai de aceea am fost nevoiţi să îl retragem de acolo şi să realizăm unul nou, expres pentru activităţile specifice de la Moldova.Acest ponton nu va fi folosit doar pentru transportul de mărfuri navale ci şi pentru turism, pasageri şi ambarcaţiuni mai uşoare. Va putea acosta orice fel de navă în urma modernizării.Următoarele investiţii se vor face în funcţie de activităţile dezvoltate de operatori”.
Acest port a fost ignorat până acum de toate autorităţile locale şi judeţene, care au preferat să acceseze fonduri Europene pentru dezvoltarea de activităţi portuare specifice transportului naval de pasageri şi mărfuri în alte zone mai puţin Moldova Veche, spre exemplu zona Desecare unde se doreşte implementarea unui port pentru deservirea unui bac în condiţiile în care există un port industrial în acelaşi loc ignorat de autorităţile judeţene şi locale. Un alt exemplu miniportul Pojejena care nici până azi nu este dat în folosinţă, mai mult cu toate că, în proiect era prevăzut personal să deservească vama şi poliţia de frontieră. Surpriză, azi tocmai am aflat că tot Portul Moldova Veche va deservi vaporaşul „Baziaş” .
Prezenţi azi la întâlnirea organizată de către, Compania Naţională Administraţia Porturilor Dunării Fluviale S.A. Giurgiu au fost reprezentanţi ai consiliului judeţean Caraş-Severin, ai autorităţilor locale şi Eugen Baleanu, preşedintele Partidului Verde organizaţia Moldova Noua care a militat mereu pentru reluarea activitaţilor navale în Portul Moldova Veche. „Noi avem port în Moldova Veche şi nu era necesar să risipim bani pentru proiecte ce nu sunt viabile, cu toate că am insistat în anii 2008-2011 în cadrul Consiliului Local că este necesar achiziţia unui vapor pentru transport de pasageri atât de necesar în sezonul de vară, dar din păcate nu s-a dorit acest lucru. Sper ca noul ponton, care a fost inaugurat azi să impulsioneze transportul naval în special cel de pasageri” spune Eugen Băleanu.
Alexandra Dăscălescu
Leave a Reply
Trebuie să fii autentificat pentru a publica un comentariu.