Deși am băgat sume uriașe în Reabilitarea DN 57 iar peisajul fură privirea oricui este cel mai periculos drum național din județ și încă se circulă cu restricții pe el.
Pentru că, începând de la Măcești, este aproape paralel cursului Dunării, până la Orșova, DN 57 fiind unul dintre cele mai spectaculoase drumuri naționale din România dar, din păcate, și foarte periculos. Direcția Regională de Drumuri Timișoara a investit sume uriașe în reabilitarea lui, dar nu a reușit consolidarea versanților, așa că aproape lunar circulația pe acest drum este închisă din cauza diverselor căderi de pietre. Mai mult, începând din anul 2013 circulația pe sectorul Moldova Nouă este restricționată pentru autovehiculele de peste 7,5 t, constituind un uriaș impediment în dezvoltarea turismului în zonă, practic orice autocar sau autobuz neavând permisiunea de a circula pe acest sector de drum.
Reabilitarea acestui drum a început în anul 2007, pe patru sectoare de drum. Pentru primul sector, Orșova – Pojejena valoarea totală a investiţiei este de 513.345.833 lei, pentru sectorul de drum Moldova Veche – Radimna valoarea lucrărilor : 25.845.432 lei. Pentru reabilitarea celui de al treilea sector, Naidăș – Nicolinț lucrările au costat 5.665.997 lei iar ultimul sector, Oravița – Nicolinț a fost consolidat cu suma de 10.185.015 lei. Rezultă un total de 555.042.277 de lei, potrivit Direcției Regionale de Drumuri și Poduri, doar la nivelul licitației inițiale, fără alte eventuale lucrări suplimentare.
Că lucrările au fost și umflate ca preț și prost făcute se poate vedea dintr-o simplă observație a șoselei paralele, care urmează și ea Dunărea, însă pe malul sârbesc. Vecinii sârbi au reușit să realizeze un drum cu adevărat viabil și rezistent, care nu se închide tot la 2-3 săptămâni din cauza căderilor de stânci și care nu a costat jumătate de miliard de lei noi, cât ne-a costat pe noi, conform licitației inițiale, reabilitarea DN 57!
Nu mai pomenesc faptul că în zona Veliko Gradiște turismul este în floare și că anual sute de români preferă să-și facă vacanțele acolo, deși zona este identică, dar drumul este mult mai bun, iar prețurile ceva mai scăzute ca la noi.
1 Comment
cccf
3 martie 2015 at 16:27drumul pina la limita judetului caras este buna,problemele apar in mehedinti,pacat ca s a inchis santierul cccf liborajdea,ofirma serioasa,cu instalatii moderne,dar nu a fost nevoie de ea a plecat in hunedoara cu tot cu oameni si utilaje,acum nu mai este nimeni de 5 -6 ani se plombeaza drumurile cu asfalt tocmai de la severin cu masini de 35 tone,pina la moldova se raceste