În 2015 județul Caraș-Severin derulează un buget de 200 de milioane de euro, din care aproximativ 40 de milioane de la guvern și 160 de milioane din finanțări europene. Acești bani finanțează lucrări de alimentare cu apă, canalizare, stații de epurare, uzine de apă, gestionarea deșeurilor dar și podul de la Socol și bacul care va transporta autovehicule peste Dunăre, în și dinspre Serbia. Bugetul acesta trebuie consumat până la sfârșitul anului, a arătat marți, într-o conferință de presă, președintele Consiliului Județean Caraș-Severin, Sorin Frunzăverde. Domnia sa a atras atenția că există întârzieri la unele lucrări, datorate exclusiv firmelor care au câștigat licitațiile de execuție.
”De câteva zile facem o serie de analize pe Programul Operațional de Mediu, mai ales pe gestiunea integrată a deșeurilor, acolo unde sunt lucrări cu mai multe secvențe de activitate. Avem însă întârzieri și foarte probabil se vor aplica și penalități. La sfârșitul săptămânii viitoare vom avea o evidență exactă a modului în care vom acționa de acum înainte. Sperăm să nu fim puși în situația de a organiza alte licitații de oferte.”
În același context, Sorin Frunzăverde a anunțat că s/a semnat constractul de construire a bacului pentru transport greu, de la Moldova Nouă spre Veliko Gradiște, termenul de finalizare fiind noiembrie 2015. Lucrarea costă 2,1 milioane de euro și e realizată pe șantierul de la Orșova. De asemenea, e finalizat și acel vaporretto, numit Rispensia, care va opera curse de pasageri pe Dunăre, între cele două țări. Podul de la Socol a fost și el scos la licitație, cu o valoare de peste două milioane de euro. Acest pod istoric va lega Clisura Dunării de Biserica Albă (Serbia) și fusese dinamitat de regimul comunisto-stalinist în 1948, în urma politicii liberale a lui Iosip Broz Tito.
Daniel Botgros
Leave a Reply
Trebuie să fii autentificat pentru a publica un comentariu.