Utilizatorii care doresc pastrarea numarului de telefon la schimbarea
furnizorului de telefonie sunt sfatuiti sa fie atenti inclusiv la
contractul pe care il au cu furnizorul de la care pleaca, pentru a
beneficia pe deplin de avantajele portabilitatii. Problemele intalnite
in procesul de portare constituie una dintre temele recurente in
reclamatiile primite de ANCOM.
In momentul in care aleg sa isi porteze numarul de telefon,
utilizatorii completeaza o cerere de portare prin care solicita
transferul numarului, cerere care se depune la furnizorul la care
doresc sa se porteze. Odata cu depunerea cererii si acceptarea
acesteia de catre noul furnizor (furnizor acceptor), contractul cu
vechiul furnizor (furnizor donor) inceteaza automat, nefiind necesar
vreun demers suplimentar din partea utilizatorilor.
De aceea, utilizatorii sunt sfatuiti sa verifice daca la data la care
urmeaza sa se efectueze portarea a expirat perioada minima
contractuala cu furnizorul pe care il parasesc. In caz contrar, cel
mai probabil vor trebui sa plateasca penalitati de reziliere
anticipata a contractului, deoarece transferul numarului la un alt
furnizor nu anuleaza datoriile fata de vechiul furnizor.
In plus, sesizarile primite de ANCOM arata ca exista cazuri in care
utilizatorii solicita rezilierea contractului cu furnizorul donor
inainte de initierea procesului de portare. Acest lucru este gresit,
din aceasta cauza unii utilizatori ajungand in situatia neplacuta de a
nu mai avea numarul activ in reteaua la care voiau sa renunte, ceea ce
face imposibila realizarea portarii, numarul de telefon fiind in acest
caz pierdut.
Utilizatorii au la dispozitie pentru informare site-ul
www.portabilitate.ro, unde pot afla reteaua oricarui numar de telefon
din Romania, fie ca a fost sau nu portat. Site-ul ofera detalii cu
privire la pasii care trebuie urmati pentru a porta un numar de
telefon, raspunsuri la intrebari care apar frecvent in situatia
portarii numerelor, dar si cateva sfaturi pentru a evita posibile
probleme care pot interveni pe parcursul procesului de portare.
Sfaturile sunt bazate pe situatiile reale semnalate ANCOM de
utilizatori.
De la data lansarii serviciului de portabilitate a numerelor in
Romania, 21 octombrie 2008, au fost portate peste 1.320.000 de numere
de telefon, aproape 70% dintre acestea reprezentand numere de
telefonie mobila.
Sectiunea InfoCentru din pagina de internet ANCOM pune la dispozitia
utilizatorilor informatii utile despre serviciile de comunicatii
electronice (telefonie, internet si televiziune) si serviciile
postale, pentru a-i sprijini in alegerea si folosirea acestor
servicii. Informatiile se refera in principal la incheierea
contractelor, modalitatea de tarifare, calitatea serviciilor,
deblocarea terminalelor sau serviciul de roaming. In plus,
utilizatorii pot gasi aici ghiduri dedicate, pe teme precum fraudele
prin telefon sau serviciile de acces la internet.
Find the secrets of locating ladies on a datingprofilecoach.
Cristian Frant
Leave a Reply
Trebuie să fii autentificat pentru a publica un comentariu.